Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

PitaPata Cat tickers

PitaPata Cat tickers

PitaPata Cat tickers

PitaPata Cat tickers

PitaPata Dog tickers

PitaPata Dog tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Friendship tickers

Daisypath Friendship tickers

Tuesday 24 May 2011

Cinta Sahabat

Karya di awal sem..(UMT..December 2010..)





Pengalaman kegagalan ku dalam percintaan sebanyak 3 kali yang bukan berpunca dari diriku..bukan juga kerana kesilapan yg ku lakukan.. Tetapi ianya berpunca daripada mereka.. Ye...mereka bertige..3 org anak Adam yg pernah mencuri dan bertakhta di hati ni..kerana mereka yg dgn tegarnye menghancurkan hatiku..seorg gadis yg bru mngenali erti cinta..yg dipenuhi dgn naluri kewanitaan yg dambakan kasih sayang dan dimanjai oleh si Adam..kejujuran,keikhlasan dan kesetianku langsung x dihargai.. Sebaliknye hati ni dihancurkn selumat-lumatnye....membuatkan ku rase xkan mungkin hati ni mempercayai mane2 kebaikan dan keikhlasan si Adam selepas itu..
Namun kebelakangan ini ku merasai sesuatu..ianye mmg aneh.. Jikalau ianya CINTA,sememangnye aku akan nafikannye..xmgkin bg ku utk jatuh hati lagi buat mse ini.. Kehadiranmu tidak ku rasai pada awlnye..kerana care kamu memunculkn dirimu ke dlm diri ini cgt unik..bru ku sedar itu.. Aku seringkali leka dgn rakan lelaki yg lain..kadangkala ku lupe akan kewjudn mu yg sentiase brasa di sisi..krn aku lalai n leka dgn lynan sang buaye.. Ku rse bsalah kerana bersikap begitu kpd mu..sangat2.. Ku terasa yg ku x hargai pengorbananmu.. Aku leka dgn teman baru..yg ku rasakn mmpu brada di sisiku spt yg kamu sentise lakukn tnpe ku sedar.. Namun aku silap..si teman yg ku sgke akn menemaniku..meperlakukn aku tidak kurg sperti gule2..stelah aku dpergunekn,die meninggalkn ku tnpe seucap bicara..tiada juga ucapan trima kasih yg spatutnye ku trime dari mulut si teman.. Namun ku ikhlaskn ht ni dan menghalalkn cgale pertolongn yg ku berikan kpd si teman.. Pada saat ni baru ku sedar akan kewujudan kamu yg xpernah lekang dr sisiku..sentiase saja kamu mmpunyai dorongan buatku agar lebih tabah menghadapi dugaan dan liku kehidupan. Ingin saja aku berikan ucapan terima kasih sebanyak jumlah bintang yg terdapat di alam semesta ni kepadamu.. Kamu yg akhirnye mengambilku dan menjadikanku sbg puteri dalam hidupmu..dan kamu mnjadi guardianku..ku cgt tharu swaktu kamu mnyatakan hsrat utk mnjadi pelindungku.. Kamu tahu tentang itu??? Ye..aku cgt tharu..dan mulai saat itu aku berdoa yg kamu akan sentiase mnjdi pelindungku selain DIA yg Esa.. Waktu roda kehidupan ku berada di bawah..kamu sentise menyambut ku di saat aku jatuh..kamu naikkn semula aku di tmpt ku..dan kamu juga turut sama menolak roda kehidupan itu supaya tempatku akan berada di atas semula.. Saat kamu nyatakan yg kamu xsuke melihat air mateku jatuh..dan kamu akan sedaya upaya mmbuatku tersenyum sentiase clagi kamu mmpu...adakah kamu tahu yg ayat yg kamu nyatakan itu cgt2 mnyentuh hati kecil ku..di saat itu kamu dgn diam2 telah mncuri sebahagian dr ht ku..kamu tahu??? Sejujurnye itulah yg ku rasekn..kamu tlh mncuri sebahagian hati suci  ku yg telah ku pagar dan kuncinye tlh ku campak jauh..aku sendiri xpasti di mane kunci tsebut.. Namun kamu berjaye juga mnguak pintu hati ini.. Adakah ini CINTA???aku xmahu mengiyekannye..dan memang takkan mungkin.. Kamu hanyalah Guardian ku.. Aku cgt tsentuh bile kamu mngatekn yg kamu xmgkin lena tidur jike xmndengar khbar dr ku..cmpi ke thp itu perlindungan yg kamu hulurkn..terima kasih.. Dalam diam aku mulai sayangkn kamu wahai sahabat..aku mulai resah saat xmndgr khabar dr mu..tandenye aku tkut kehilangnmu..semakin aku tkut kamu mninggalkn ku.. Kamu telah bjnji kpdku yg kamu akan mnjge ku.. ku harap kau bukanlah dr golongn yg memungkiri jnji.. Aku mahukan kamu terus mnjadi Guardian ku.. Biarlah hubungan kite berterusan cbg Guardian-Princess wlaupn satu mase nnt masing2 antare kite mmpunyai teman hidup masing2..spt janji kite..


Laz updated :: 20Dec2010 ::






Dmikianla karya utk seorg sahabat yg cgt penting lam hdup ni.. Anne cgt btuah krn adenye Guardian ni..^_~ Thanx Guardian..
Now...i'm hppy wit my dear.. N me n Guardian still best buddy.. Im his Princess n he is my Guardian..^_^
Thanx to my love Bubu for understanding my Guardian-Princess relationship.. <3


:: 6ixthSense-Sempurnakan Ku :: <lgu ni yg awk suro sy dgr..
:: Adira-Ada Kamu :: <lgu ni yg sy tujukn kt awk..

No comments:

Post a Comment